Prave namirnice

Prave namirnice za pripremu trudnoće

Ako uskoro planirate da zatrudnite, trebalo bi posebno obratiti pažnju na zdrav način života. Važnu ulogu u tome igraju Vaše nutritivne potrebe i raznovrsna i izbalansirana ishrana, izbjegavanje alkohola, nikotina i održavanje normalne tjelesne težine. Tako ćete ne samo imati najveće šanse da ugledate tu malu rozu liniju već ćete za svoju bebu obezbijediti najbolji mogući početak života.

Zdrava, raznovrsna i izbalansirana ishrana

Zvaničan savjet u vezi s ishranom je praćenje opštih pravila za zdravu ishranu, ali uz nekoliko korekcija. Pored uzimanja pravih namirnica, to će Vam pomoći i da održavate normalnu tjelesnu težinu, što će zauzvrat povećati Vaše šanse da ostanete u drugom stanju.

Izbalansirana ishrana obuhavata bar pet porcija voća i povrća; tri skrobne porcije dnevno koje sadrže npr. hljeb, pastu, žitarice ili rižu – po mogućnosti od cijelog zrna; dvije ili tri porcije dnevno proteina sa npr. krtim ili živinskim mesom, ribom, jajima i mahunarkama; tri porcije dnevno mliječnih proizvoda kao što su mlijeko, jogurt ili sir – najbolje da to budu proizvodi s malim sadržajem masnoće.

Pokušajte dva puta sedmično jesti ribu, a jedna od njih neka bude plava riba kao što su losos, pastrmka, sardine ili skuša. Plava riba sadrži omega-3 masne kiseline kao što su EPA i DHA. Preporučeni dnevni unos za omega-3 masne kiseline za odrasle iznosi 250 mg DHA i EPA, dok se trudnicama i dojiljama preporučuje da uzimaju još dodatnih 200 mg DHA dnevno (koji bi također mogao da se uzima preko dodatka ishrani za trudnice). Unos omega-3 DHA u trudnoći doprinosi normalnom razvoju mozga i očiju fetusa i dojenčeta.

Međutim, nemojte uzimati više od dvije porcije ribe jer mogu sadržavati zagađivače kao što su teški metali, koji mogu da se gomilaju u tijelu. Ukoliko konzumirate egzotičnije ribe, treba izbjegavati ajkulu, sabljarku i marlin, koje mogu sadržavati veće količine žive.

Također, ne bi bilo loše da napravite i rezerve željeza u svom organizmu pa jedite dosta namirnica koje sadrže željezo, uključujući crveno meso, mahunarke, suho voće, hljeb, zeleno povrće i žitarice obogaćene željezom za doručak.

Da li su mi potrebni dodaci ishrani?

Generalno, uvijek je važno voditi zdrav način života uz raznovrsnu i izbalansiranu ishranu da biste organizmu obezbijedili potrebne hranljive namirnice. Kada zatrudnite, zahtjevi za nekim hranljivim sastojcima rastu. Jedan od najbitnijih hranljivih sastojaka za period prije začeća i u ranoj trudnoći je folat i preporučuje se da svoju ishranu dopunjujete sa dnevnim unosom od 400 µg folne kiseline/folata.* Iako možete da uzimate folat (prirodni oblik folne kiseline) i preko namirnica, preporučuje se da uzimate 400 µg folne kiseline kao dodatak ishrani. To može da bude važno za razvoj Vaše bebe* i dosta je podržano opsežnim naučnim istraživanjima.

Istraživanja pokazuju da trudnice u sjevernim zemljama imaju nizak nivo vitamina D, posebno zimi. Iako je vitamin D prisutan u nekim namirnicama, kao što su jaja, meso, plava riba i mliječni proizvodi, većina vitamina D se zapravo stvara u našoj koži kada se izlaže sunčevoj svjetlosti tokom ljeta. Stoga bi trebalo da se postarate da u periodu prije začeća imate i dovoljnu količinu vitamina D.

Možda ćete željeti da razmislite o uzimanju posebno prilagođenog prenatalnog dodatka ishrani koji sadrži folnu kiselinu/folat i ostale hranljive sastojke poput vitamina D kao dodatak raznovrsnoj i izbalansiranoj ishrani, kao vid podrške u dolazećim mjesecima.

Šta treba izbjegavati

Previsoke doze vitamina A (retinola) bi mogle da nanesu štetu nerođenoj bebi pa izbjegavajte iznutrice ili proizvode od iznutrica kao što su paštete i suplemente koji sadrže ulje riblje jetre.

Ukoliko ste pušač, potražite pomoć da odmah ostavite cigarete jer je pušenje u toku trudnoće povezano sa nizom problema, od pobačaja do male porođajne težine. Također, trebalo bi da izbjegavate alkohol pošto može da ima negativna djelovanja na fizički i mentalni razvoj nerođene bebe. Alkohol preko krvotoka majke prelazi na nerođenu bebu i ostaje u njenom tijelu mnogo duže pošto funkcija bebine jetre još nije u potpunosti razvijena da bi ga mogla metabolizirati.

 

POVEZANI PROIZVODI

FEMIBION 1
PLANIRANJE +
TRUDNOĆA

Podržava potrebe žene tokom planiranja trudnoće i rane faze trudnoće kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE
FEMIBION 2
TRUDNOĆA +
DOJENJE

Podržava potrebe žene od 13 sedmice trudnoće i tokom dojenja kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE