Priprema za trudnoću u 10 koraka

Priprema za trudnoću predstavlja sveobuhvatan proces koji podrazumijeva mnogo faktora o kojima treba razmišljati. Jedan tako veliki korak u životu svakako ne treba shvatati olako. Koji se koraci moraju napraviti kao priprema za trudnoću? Evo naših 10 savjeta!

Posjetite svog doktora

Posjetu doktoru ništa ne može da zamijeni bez obzira na Vašu edukaciju i informisanost vezanu za ovu temu. Ako se pitate jeste li spremni za trudnoću, prvo se posavjetujte sa doktorom.

Poslije provjere vašeg zdravstvenog stanja i detaljnijeg upućivanja doktora u istoriju bolesti Vaše porodice, saznat ćete koje su potencijalne opasnosti koje Vas čekaju u trudnoći. Također je jako bitno vakcinisati se ukoliko to ranije niste uradili, a ukoliko patite od nekih dugoročnih zdravstvenih problema poput astme ili dijabetesa, priprema tijela za trudnoću mora biti drugačija.

Prestanite konzumirati cigarete i alkohol

Priprema za trudnoću treba da počne mijenjanjem životnih navika. Ukoliko pušite, pijete ili koristite neke lijekove koji Vam nisu prijeko potrebni – prestanite to da radite.

Sve nabrojane aktivnosti Vam otežavaju da zatrudnite, povećavaju rizik od pobačaja i mogu naškoditi zdravlju Vašeg djeteta.

Rasprostranjena je predrasuda da je čaša vina dobra za trudnice, ali to apsolutno nije tačno i alkohol je, čak u najmanjim količinama, štetan. Također, treba smanjiti unos kofeina što je više moguće.

Zdravo se hranite

Vitamini su jako bitni kada govorimo o pripremi za trudnoću. Naravno da je potrebno da jedete dovoljne količine voća i povrća kako biste unijeli potrebne vitamine i minerale, ali tu su i neophodni dodaci ishrani koji će Vam pomoći da svoje tijelo što bolje pripremite za veliku promjenu koja mu slijedi.

Prije nego zatrudnite, bez obzira da li imate višak ili manjak kilograma, morate voditi računa o tjelesnoj težini i dovesti je u red, ako je potrebno. Savjete za problem s kilažom u trudnoći potražite ovdje.

Što se tiče same ishrane, postoji nekoliko jasnih i jednostavnih preporuka:

  • smanjite unos kalorija
  • izbacite vještačke zaslađivače iz ishrane
  • izbacite kofein
  • jedite hranu sa što više proteina
  • kontrolišite koju ribu unosite (izbjegavati ribe koje dugo žive zbog akumulacije teških metala)

Mnogo tečnosti!

Da li ste znali da je čak 60% vašeg tijela sačinjeno od vode? Zbog toga je jako važno održavati zdrav nivo vode u tijelu i postarati se prije trudnoće da unosite dovoljno tečnosti u organizam.

Optimalno je piti devet časa vode dnevno, a kada dođe do začeća potrebno je ovaj nivo unošenja tečnosti i povećati. Naravno, u tečnosti koje je potrebno unositi ne ulaze gazirani sokovi, kafa, alkohol, zašećerena pića, već isključivo voda i zdravi voćni sokovi.

Priprema za trudnoću – folna kiselina

Folna kiselina je ključna u pripremi za trudnoću i o tome smo već pisali.

Folna kiselina smanjuje rizik od oštećenja poslije porođaja, kao i rizik od problema bebe s kičmom. Prije nego što zatrudnite trebalo bi da počnete s uzimanjem vitamina i folne kiseline, a sve to ćete naći u Femibionu 1.

Vježbajte

Vježbanje i fizička aktivnost su jako bitni, kako tokom perioda prije trudnoće, tako i u trudnoći. Vježbanje prije trudnoće će Vam pomoći da pripremite tijelo za sve promjene koje slijede.

Žene koje već vježbaju treba da nastave s tim, a one koje ne vježbaju trebale bi početi s kratkim polusatnim vježbanjem pet puta sedmično. Taj program treba nastaviti i tokom trudnoće, ali se o njemu svakako treba konsultovati sa doktorom.

Bez stresa

Psihološka priprema za trudnoću predodređuje što manje stresa i što više opuštanja. Posjetite doktora i raspitajte se o tehnikama i načinima za smanjivanje stresa i relaksaciju.

Redovan i zdrav san

Kada Vam na pamet padnu trudnoća i spavanje vjerovatno pomislite na neprospavane noći koje slijede nakon što mališan dođe na svijet. No i prije toga je jako važno dobro i često spavati. Nemojte sebi uskraćivati san kada god osjetite da je potreban.

Posjetite zubara

Osim ginekologa i ljekara opšte prakse, morate posjetiti i zubara. Priprema tijela za trudnoću podrazumijeva i pripremu desni i zuba, koji su jako osjetljivi na promjene koje će se desiti Vašem tijelu. Hormonske promjene koje se dešavaju tokom trudnoće mogu potpuno poremetiti vaše desni i zube. Neposredno prije i tokom trudnoće bit će potrebno da još redovnije perete zube i još više vodite računa o njima kako tokom trudnoće ne bi dolazilo do neprijatnog krvarenja desni, ispadanja zuba i sličnih neprijatnosti.

Starajte se o mentalnom zdravlju

Psihološka priprema za trudnoću je tema o kojoj se srećom sve više priča, jer nije dovoljno samo pripremiti svoje tijelo za izazove koji mu slijede. Psiha i um su pod još većim pritiskom, kako tokom trudnoće, tako i tokom roditeljstva.

Osim što je jako bitno osigurati podršku bližnjih i osigurati što manje stresno okruženje za sebe tokom ovog perioda, jako je bitno voditi računa i o ostalim aspektima mentalne pripreme.

Doktori ističu da će žene s psihičkim problemima i one koje pate od depresije imati više teškoća prilikom začeća, te je neophodno otići na pregled kod doktora prije odluke o trudnoći i roditeljstvu.

Ukoliko se tokom trudnoće pojave promjene u ponašanju kao što su gubitak zainteresovanosti, promjene u apetitu, nesanica, gubitak energije ili se javi osjećaj bespomoćnosti i beskorisnosti, potrebno je javiti se psihijatru radi pomoći i daljnih koraka radi lakšeg ophođenja u takvoj situaciji.

ZAKLJUČAK

Da li je potrebna priprema za trudnoću? Ovaj tekst pokazuje da je to itekako potrebno, te da postoji mnogo toga što žena može napravti za zdravu trudnoću.

Da li je tijelu potrebna priprema za trudnoću? Itekako jeste, ali nikako ne treba smetnuti s uma da je i umu potebna jednaka priprema za tako krupan i drastičan korak.

Priprema za trudnoću obuhvata pripremu tijela za trudnoću, mentalnu pripremu, pripremu Vašeg okruženja, te pripremu za promjene u navikama.

Osim obaveznih posjeta doktoru, nikako se ne smije zanemariti vježbanje, jasno određena i zdrava ishrana, te izbjegavanje alkohola, cigareta, kofeina i nezdrave hrane. Morate unositi mnogo tečnosti, vitamina i folne kiseline u svoj organizam.

Pripremite se valjano za trudnoću i minimizirat ćete mogućnost bilo kakvih negativnih posljedica tokom drugog stanja.

 

POVEZANI PROIZVODI

FEMIBION 1
PLANIRANJE +
TRUDNOĆA

Podržava potrebe žene tokom planiranja trudnoće i rane faze trudnoće kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE
FEMIBION 2
TRUDNOĆA +
DOJENJE

Podržava potrebe žene od 13 sedmice trudnoće i tokom dojenja kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE