Izgledajte dobro, osjećajte se dobro i imate sve preduslove da uspijete

Trudnoća se ne dešava uvijek toliko brzo koliko bismo mi željeli. Ali prije nego što se obeshrabrite, iskoristite ovo dragocjeno vrijeme da se usredsredite na sebe. Evo kako da najbolje izgledate i osjećate se u dolazećim mjesecima:

Uradite nešto drugačije

Nekada je izazov da izađemo iz zone komfora i rutine i podsjetimo se koliko smo zaista sjajni! Latite se novog hobija, probajte večernje časove ili rezervišite put nekuda. Isprobavanje nečeg novog može biti začuđujuće osvježavajuće zato što nas hrabri da razvijamo nove vještine i razvijamo se kao ljudi.

Provodite vrijeme sa voljenima

Druženje sa prijateljima i rođacima je važan dio jačanja samopouzdanja, a da ne spominjemo da Vas i zabavlja. Nađite se sa bliskim prijateljima na ručku, organizujte zabavu uz večeru za najbliže i najdraže ili organizujte porodični dan van kuće. Bilo šta što vas podsjeća na to koliko ste voljeni.

Vježbajte

Vježbanje je jedan od najboljih načina da poboljšate svoje raspoloženje zahvaljujući oslobađanju hemikalija u mozgu koje izazivaju osjećaj sreće, a koje će obezbijediti da budete u formi. Zdrav indeks tjelesne mase (en. BMI) između 19,5 i 24,5 dat će Vam najbolju šansu da zatrudnite pa je vrijedno voditi računa o svojoj kilaži. Ako niste neko ko uživa u teretani ili treninzima, plivanje ili šetnja mogu biti vrlo pogodni za Vaše tijelo. Radite ono u čemu uživate i lakše ćete se nositi s tim čak kada ste trudni.

Hranite se zdravo

Raznovrsna i izbalansirana ishrana nije od značaja samo tokom trudnoće već tokom cijelog života. Hrana koju jedete prije nego zatrudnite može napraviti značajnu razliku. Kada planirate trudnoću, posebnu pažnju treba obratiti na uzimanje izbalansirane ishrane i zdrav način života u cilju pripreme tijela za trudnoću. To znači razuman balans proteina (koji se nalaze u mesu, živini, ribi, jajima), masti (mliječni proizvodi, plava riba, avokado i maslinovo ulje), složenih ugljikohidrata (kao što su integralni hljeb, integralna riža i tjestenina) i u izobilju voća i povrća. Preporučljivo je da žene uzimaju prenatalni dodatak ishrani koji sadrži folnu kiselinu, počevši najmanje jedan mjesec prije začeća sa ciljem da se izgradi adekvatan nivo folata.*

Plava riba sadrži omega-3 masne kiseline: DHA i EPA. DHA je jedna od hranljivih materija koje su potrebne tokom trudnoće i koje podstiču dojenje i iz tog razloga se preporučuje povećati dnevni unos od 250 mg DHA i EPA s dodatnih 200 mg DHA i ostalih ključnih hranljivih materija koje mogu podržati Vas i Vašu bebu tokom ovog perioda.

Vježbajte fokusiranje

Fokusiranje na ono što imate sada, prije nego na stvari kojima očajnički težite, može pomoći u vraćanju perspektive i podsjećanju koliko ste sretni. Kada osjetite da se brinete za budućnost, prebacite misli na pozitivne stvari kojima treba da ste zahvalni u ovom trenutku čak iako je to vruća šoljica čaja u Vašim rukama, sunčano jutro ili osmijeh Vašeg partnera.

Posjetite ljekara

Ako imate bilo kakvih briga oko Vaše plodnosti ili bolujete od neke bolesti (kao što je epilepsija ili dijabetes) ili ste ranije imali dijete s oštećenjem neuralne cijevi, trebalo bi to da napomenete doktoru prije planiranja trudnoće. On ili ona će moći da isključi razloge koji utiču na plodnost kao što je hormonski disbalans ili nutritivni nedostatak. Doktor će Vam dati savjet i umiriti Vas.

* Dopunski unos folne kiseline povećava nivo folata u trudnoći. Nizak nivo folata u trudnoći je jedan od faktora rizika za razvoj oštećenja neuralne cijevi kod fetusa. Stoga se za žene preporučuje dopunski unos od 400 µg folne kiseline dnevno u periodu od barem jednog mjeseca prije i do tri mjeseca poslije začeća. Naučno je dokazano da nizak nivo folata u trudnoći predstavlja važan faktor rizika oštećanja neuralne cijevi. Pored toga i drugi faktori (poput nasljednih) mogu povećati rizik od oštećenja neuralne cijevi.

** Preporučeni dnevni unos omega-3 masnih kiselina za odrasle je 250 mg (DHA + EPA), dok se za trudnice i dojilje preporučuje dodatni dnevni unos od 200 mg (DHA). Unos omega-3 masnih kiselina u trudnoći i tokom dojenja doprinosi normalnom razvoju mozga i očiju kod fetusa i dojenčeta.

 

POVEZANI PROIZVODI

FEMIBION 1
PLANIRANJE +
TRUDNOĆA

Podržava potrebe žene tokom planiranja trudnoće i rane faze trudnoće kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE
FEMIBION 2
TRUDNOĆA +
DOJENJE

Podržava potrebe žene od 13 sedmice trudnoće i tokom dojenja kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE