Kilogrami u trudnoći, šta je normalna kilaža?

Očigledno je da je dobijanje na kilaži u trudnoći normalno, poželjno i uobičajeno tokom drugog stanja. Postavlja se pitanje koliko je normalno kilograma dobiti u toku trudnoće i kako pripremiti svoje tijelo da adekvatno reaguje na promjene koje mu slijede?

Da li je potrebno da jedete za dvoje?

To da se u trudnoći „jede za dvoje“ je često olako izrečena rečenica i uopšte nije tačna, čak je vrlo opasan mit. Prosječnoj ženi je dnevno potrebno oko 2.000 kalorija. Na tu količinu majkama je dovoljno da dodaju između 300 i 500 kalorija dnevno u odnosu na period prije začeća kako bi trudnoća prošla bez komplikacija.

Dobijanje kilograma u trudnoći zavisit će od mnogo faktora kao što su metabolizam, genetika, kao i to koliko ćete biti aktivni. Ishrana mora biti izbalansirana, a umjesto doručka, ručka i večere treba se koncentrisati na pet do šest malih obroka tokom dana.

Uvijek je dobro imati grickalice poput orašastih plodova, krekera, sušenog voća ili jogurta uz sebe. Jedna od sjajnih strana trudnoće je i to što se preporučuje konzumiranje sladoleda i putera od kikirikija!

Ukoliko volite omlet, sir, pavlaku, slobodno ih jedite jer su to namirnice koje se preporučuju u trudnoći. Treba izbjegavati prženu, brzu i previše začinjenu hranu, kao i gazirane sokove.

Kada su u pitanju mliječni proizvodi koji su preporučljivi, treba samo paziti i gledati da imaju nešto manji procenat mliječnih masti u sebi.

Upravo su vaša ishrana i način života najbitniji za pravilan razvoj bebe. U drugom stanju je jako bitno koristiti prave namirnice, ali i u ishranu ubaciti određene suplemente koji dodaju nutritivnu vrijednost hrani i obezbjeđuju Vam neophodne hranljive materije za rast i razvoj bebe.

Koliko trudnica smije da se ugoji?

Ne postoji univerzalni broj kilograma koji je idealan za drugo stanje, sve to zavisi od mnogo faktora. Naravno da je najbolje posavjetovati se sa stručnim licem oko ovog pitanja, ali ipak se mogu iznijeti neki generalni zaključci kada je kilaža u trudnoći u pitanju.

Ukoliko ste na normalnoj kilaži, normalno je da se tokom devet mjeseci drugog stanja udebljate od 10 do 15 kilograma, a ta dodatna kilaža u trudnoći se ovako raspoređuje:

Beba: 3,5 kg

Placenta: 1 – 1,3 kg

Plodova voda: 1 – 1,3 kg

Grudi: 1 – 1,3 kg

Krv: 1,5 kg

Uvećanje materice: 1–2 kg

Masnoće potrebne za kasniji porođaj i dojenje: 2-4 kg

Nešto mršavije dame bi trebalo da se ugoje 12 do 18 kilograma, a one sa viškom kilograma od 6 do 11 kg.

Ovo je, naravno, slučaj ukoliko ste trudni s jednim djetetom. Ukoliko su u pitanju blizanci, granice se pomjeraju. U tom slučaju žene s normalnom kilažom treba da se ugoje 16 do 25 kg, a one s viškom kilograma između 14 i 22 kg. Ako ste ipak mršaviji, trebalo bi da dobijete između 19 i 28 kilograma ukoliko nosite blizance.

Kako pratiti kilažu u trudnoći?

Tokom cijele trudnoće se treba redovno mjeriti, jer ukoliko ne budete vodili računa o svojoj težini, to može imati ozbiljne posljedice. Ipak, nije dovoljno niti jednostavno praćenje kilaže u trudnoći, najbolje je pratiti navedene savjete:

  • mjerite se u isto doba dana
  • pokušajte da se na vagi nađete uvijek u istoj odjeći
  • bitno je uvijek se mjeriti na istoj vagi

Dok je odlično mjeriti se u isto doba dana, nikako se ne treba mjeriti svaki dan. To može biti stresno i previše zamarajuće, tako da je najbolje provjeriti kilažu u trudnoći jednom u sedmici. Minimum je mjerenje jednom mjesečno, a najbolje tokom mjesečnog pregleda.

Premala ili prevelika kilaža u trudnoći

Ono što je važno naglasiti jeste to da je ovo jako bitna tema o kojoj se mora razgovarati sa pažljivo izabranim doktorom. Kao što previše nagomilanih kilograma tokom trudnoće može štetiti Vašoj bebi, također veliki problem može predstavljati i premala kilaža u trudnoći.

Ako se ugojite previše, rizikujete da dobijete dijabetes, povišen pritisak, a mogu se javiti i problemi tokom porođaja. Uz to, trudnice koje nabace previše kilograma imaju veću vjerovatnoću za stvaranje strija na koži, koje potom ostaju i skoro ih se je nemoguće riješiti.

Dobijanje kilograma u trudnoći se dešava iz sedmice u sedmicu, a osim šire slike treba obratiti pažnju i na manje periode vremena. Ukoliko se ugojite više od 1,5 kg u bilo kojoj sedmici drugog trimestra ili 1,1 kg tokom trećeg trimestra može doći do preeklampsije, komplikacije trudnoće koju karakterišu visok pritisak, otoci i bjelančevine u mokraći.

Ipak, jako je bitno naglasiti da se nikako ne smije eksperimentisati dijetama tokom trudnoće. Jedine dijete koje su dozvoljene su one koje vam prepiše doktor. Drugo stanje nije vrijeme kada je linija najvažnija, već je najvažnije da svom djetetu obezbijedite dovoljno kvalitetnih i hranljivih materija za pravilan rast i razvoj.

S druge strane, mnoge buduće mame se pitaju da li su previše mršave za trudnicu? Pitanje je opravdano jer ako se premalo udebljate, postoji rizik od prijevremenog rođenja, kao i rizik da će beba biti premala. Uz to idu mnoge komplikacije po rođenju, kako za bebu tako i za mamu. Kada su kraći periodi u pitanju, za mame koje se ne udebljaju nimalo u dvije uzastopne sedmice između četvrtog i osmog mjeseca, to je znak da nešto nije u redu. To je još jedna situacija u kojoj biste se morali obavezno posavjetovati sa doktorom. No, ukoliko se debljate u tempu naznačenom iznad, sve bi trebalo da bude u redu.

Kako izgubiti kilograme nakon porođaja?

Pošto smo prošli najbitnije stvari koje se tiču viška ili manjka kilograma u trudnoći, ostaje nam da se pozabavimo još jednom temom, onom koja dolazi poslije rođenja djeteta.

Normalna kilaža u trudnoći se osjetno razlikuje od kilaže koju želite u postporođajnom periodu i to može biti jako frustrirajuće. Proces je dug i često prilično spor. Dok neke mame uspijevaju da se vrate na težinu prije trudnoće za manje od šest mjeseci, nekima je za to potrebno i više od godinu dana. Također, ukoliko ste već imali trudnoću iza sebe, nemojte očekivati da ćete smršati na isti način i istim tempom kao prethodni put. Svako novo dijete je novo iskustvo i tijelo može potpuno drugačije reagovati na naredni izazov.

Nikako se ne smije pretjerivati i jako je štetno mršaviti previše brzo. Tijelu je trebalo devet mjeseci za dobijanje kilograma u trudnoći, pa je potrebno da i obrnuti proces potraje neko vrijeme.

Ukoliko previše brzo smršate, možete imati ozbiljne zdravstvene probleme. Dešava se da ostanete bez mlijeka u grudima, a u ovakvim slučajevima su česti problemi sa žuči.

Savjeti za mršavljenje nakon porođaja

Prvi i logičan savjet je da budete što aktivniji. Lagan trening je dozvoljen čak i u trudnoći, a najbitnije je imati što više aktivnosti koje nisu toliko teške.

Kada ne morate ići javnim prevozom, automobilom ili taksijem, jednostavno prošetajte. Umjesto liftom, idite stepenicama i ako dnevno budete aktivni bar 30 minuta, to bi trebalo da bude dovoljno.

Osim fizičke aktivnosti, evo još nekih korisnih savjeta za smanjenje kilaže poslije trudnoće.

– Dojenje zapravo pomaže! Naučno je utvrđeno da kod nekih žena dojenje utiče na smanjivanje kilaže, iako mnoge mame smatraju da su zbog većih grudi zapravo teže. To je još jedna jako štetna zabluda kojoj se treba oduprijeti.

– Zamijenite kaloričnu hranu nečim sličnim, možda ukusnijim. Primjeri su svuda oko Vas. Umjesto punomasnog mlijeka koristite ono s manjim procentom masti, umjesto pomfrita napravite pire krompir, a umjesto sušenog voća pojedite neko svježe. Umjesto čokolade ili keksa također uzmite voće, itd.

– Pazite na porcije. Potrudite se da Vaša porcija bude dovoljno hranljiva i da sadrži dovoljno kalorija i koncentrišite se na kvalitet prije kvantiteta. Ne dozvolite da Vas stres, koji je jako čest u danima nakon trudnoće, natjera da ga probate odagnati hranom.

– Jedite „kabasto“. Dakle, treba Vam hrana koja će Vam napuniti želudac i najesti Vas, ali da nije previše kalorična. U pitanju su svježe povrće i voće (posebno lubenice), riba, a pogotovo je dobro piti mnogo vode.

– Unos masti je jako bitan. Ovdje je također jako bitan kvalitet. Između 25 i 35% kalorija koje dnevno unesete trebalo bi da dolazi od masti. No nisu sve masti iste, pa je tako preporučljivo u ishrani imati maslinovo i suncokretovo ulje, avokado, orašaste plodove, tofu, soju i losos. Treba smanjiti unos teletine, starih sireva i putera, a trans-masne kiseline bi trebalo što više izbaciti iz upotrebe. Kao tokom trudnoće i poslije nje treba izbjegavati dijete.

Pažljivo, strpljivo i pod nadzorom!

Normalna kilaža u trudnoći je nešto veća od normalne kilaže prije trudnoće i to je osnovna stvar koju morate znati. Dobijanje kilograma u trudnoći je ne samo normalno nego i poželjno. Vrlo je bitno znati i da nije svakoj ženi potreban isti broj dodatnih kilograma i da taj broj zavisi od genetike, građe, prvobitne kilaže i mnogih drugih faktora.

Situacija se ne smije oteti kontroli i mora se pratiti. Tokom drugog stanja je neophodno da se redovno mjerite kako biste imali situaciju pod kontrolom, a pri pojavi bilo kakvih anomalija treba se javiti doktoru.

Lagani treninzi su blagotvorni za mamu i bebu, a fizička aktivnost je ključ povratka tijela u prvobitno stanje po dolasku bebe na svijet. Tokom trudnoće su strogo zabranjene dijete, a one nisu preporučljive ni nakon porođaja.

Treba raščistiti i mito tome da trudnice jedu „za dvoje“ ili „za troje“, jer je budućoj mami potrebno samo 300 do 500 dodatnih kalorija dnevno.

Dobijanje kilograma je jako bitna tema i o tome se mora voditi računa, a ključni koraci za to su:

  • konstantno savjetovanje sa doktorom
  • izbalansirana ishrana koja sadrži hranljive materije
  • dodavanje neophodnih suplemenata u ishrani
  • praćenje situacije
  • umjerenost i kada je dobijanje kilograma i kada je mršavljenje nakon trudnoće u pitanju
 

POVEZANI PROIZVODI

FEMIBION 1
PLANIRANJE +
TRUDNOĆA

Podržava potrebe žene tokom planiranja trudnoće i rane faze trudnoće kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE
FEMIBION 2
TRUDNOĆA +
DOJENJE

Podržava potrebe žene od 13 sedmice trudnoće i tokom dojenja kao nadopuna zdravoj ishrani.

PROČITAJTE VIŠE